Model hodnotenie

Model QUALTRACK predstavuje komplexný rámec pre hodnotenie kvality poskytovateľov vzdelávania dospelých.

Hodnotenie EduQua se zameriava na kľúčové oblasti fungovania inštitúcie, od riadenia a zdrojov, cez vzdelávací proces až po výsledky a spokojnosť klientov, s dôrazom na neustále zlepšovanie.

Klaudius Šilhár, prezident AIVD SK

EduQua je
dostupná a praktická

marketing2-home-icon1

Riadenie a manažment

Hodnotí sa jasná vízia a poslanie inštitúcie, strategické plánovanie, etické princípy, organizačná štruktúra, efektívne finančné riadenie a rozvoj personálu vrátane motivácie, výberu a hodnotenia zamestnancov.

    • Strategické riadenie73%
    • Organizačné riadenie77%
    • Finančné riadenie88%
    • Riadenie ľudských zdrojov92%
    marketing2-home-icon2

    Infraštruktúra a zdroje

    Zameriava sa na kvalitu a dostupnosť vzdelávacích priestorov, technického vybavenia, bezpečnosť, aktuálnosť a rozmanitosť učebných materiálov, ako aj využívanie IT infraštruktúry a digitálnych nástrojov na podporu vzdelávania.

      • Priestory a vybavenie96%
      • Učebné materiály88%
      • Informačné technológie90%
      marketing2-home-icon3

      Vzdelávacie procesy

      Posudzuje sa analýza potrieb účastníkov a trhu práce, návrh a vývoj vzdelávacích programov, výber metód a materiálov, organizácia a realizácia výučby, interakcia s účastníkmi a spravodlivé hodnotenie s dôrazom na spätnú väzbu.

        • Analýza potrieb65%
        • Návrh a vývoj vzdelávacích programov62%
        • Implementácia vzdelávania77%
        • Hodnotenie účastníkov83%
        marketing2-product-icon3

        Lektori a vzdelávací personál

        Hodnotí sa kvalifikácia lektorov, ich odborná a pedagogická spôsobilosť, praktické skúsenosti, možnosti ďalšieho vzdelávania, zdieľanie dobrej praxe, inovatívnosť a systematické hodnotenie vrátane spätnej väzby.

          • Kvalifikácia lektorov70%
          • Profesionálny rozvoj44%
          • Hodnotenie lektorov87%
          marketing2-home-icon4

          Meranie a zlepšovanie kvality

          Sleduje sa systematický zber a analýza spätnej väzby od účastníkov, monitorovanie úspešnosti absolventov, meranie dopadu vzdelávania, identifikácia príležitostí na zlepšenie a vyhodnocovanie účinnosti prijatých opatrení.

            • Spätná väzba od účastníkov93%
            • Monitorovanie výsledkov82%
            • Kontinuálne zlepšovanie55%